Discovery Networks Benelux

Grootste non-fictie mediamerk ter wereld
Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): ’s werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 2,7 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 220 landen en gebieden. Discovery streeft ernaar de nieuwsgierigheid van kijkers te bevredigen met kwalitatieve programma’s via meer dan 210 televisiezenders over de hele wereld. Discovery Communications is toonaangevend als leverancier van educatieve producten en diensten aan scholen, waaronder een bekroonde serie van digitale schoolboeken voor het basis- en voortgezet onderwijs, en loopt op digitaal gebied voorop met een portfolio van uiteenlopende online diensten zoals Discovery Digital Networks. Internationaal voert Discovery ook diensten zoals www.curiosity.com en www.discoverynews.com. Voor meer informatie: www.discoverycommunications.com

Zenders

Discovery Networks Benelux voert acht zenders in Nederland en acht in België, waarvan Discovery Channel, TLC en Eurosport 1 in Nederland overal te ontvangen zijn en ID, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World en Eurosport 2 digitaal. In Nederland bereiken de genoemde zenders maandelijks gemiddeld 10,6 miljoen kijkers (6+, januari-september 2017, bron: SKO). In Vlaanderen zijn Eurosport 1 en Discovery Channel (sinds oktober 2009) analoog te ontvangen en TLC (sinds 30 maart 2015) digitaal. Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Eurosport 2 en Investigation Discovery zijn eveneens digitaal te ontvangen en bereiken maandelijks gemiddeld 3,9 miljoen kijkers (4+, januari-september 2017, exclusief Discovery World en Eurosport 2, bron: CIM TV Noord). De Discovery Channel, TLC en Eurosport-panels bestaan momenteel uit meer dan 39.500 leden en bevestigen Discovery Networks Benelux’ rol als expert op het gebied van mannen en vrouwen.

Award winning
Door de jaren heen ontving Discovery Networks vele nominaties en prijzen. In 2013 zijn we opnieuw uitgeroepen tot TV-exploitant van het jaar in het Adformatie kerstrapport, het belangrijkste mediarapport van het jaar. Tevens kwamen we dit jaar als grote winnaar uit de bus in de categorieën ‘creatief’ en ‘beste prijs-prestatie’. In 2012 wonnen we zelfs het over all jaarlijkse Kerstrapport van Adformatie. Bij de AMMA’s (Annual Masters of Media Awards) werd Discovery Networks genomineerd als beste exploitant van Nederland, won de Discovery’s Glenfiddich Challenge de AMMA voor beste Single Media Strategy en won Discovery Channel een Promax Award, de meest prestigieuze prijs die wereldwijd aan on-air promotie worden toegekend. In 2011 won Discovery Networks de AMMA voor beste exploitant en werd Discovery Channel uitgeroepen tot sterkste televisiemerk van Nederland door BrandAsset™ Valuator. In 2009 werd Discovery Channel door dezelfde partij uitgeroepen tot sterkste mediamerk en won een Dutch promo Award.

Onderzoek
Discovery Channel lanceerde met ‘SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen’, de grootste studie naar de Europese man ooit. Het onderzoek bevestigt Discovery Channel’s rol als expert op het gebied van jongen mannen. In het najaar van 2012 werd het vervolg onderzoek op SPECIES geïntroduceerd, waarin een compleet beeld van de man anno nu wordt neergezet. Een initiatief als het Discovery en TLC Panel (een online panel van onze fans met ruim 34.000 leden in Nederland en Vlaanderen) wordt eveneens gebruikt om alles over mannen en vrouwen te weten te komen voor zowel intern als extern gebruik. Als dé TV zender voor mannen én vrouwen vinden wij dat wij alles van onze doelgroepen af moeten weten.

Volg Discovery, TLC, ID en Eurosport op social media:
– Twitter (@discoverynl@tlcnl, @EurosportNLBE)
– Facebook (facebook.com/discoverynlfacebook.com/tlcnl, facebook.com/EurosportNL)
– Youtube (youtube.com/DiscoveryBenelux, youtube.com/TLCnederland, youtube.com/IDNederland)
– Instagram (instagram.com/discovery_nl, instagram.com/tlcnl)